Facultatea de Inginerie
Activități Remediale pentru studenți – Șl.univ.dr.ing. Șchiopu Emil – Cătălin
În luna Martie 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarele discipline:
🌾 Tehnologia culturilor horticole (Anii III–IV, IMAPA)
📅 19, 24 și 26 și 31 Martie
📌 Tematică:
• Clasificarea culturilor horticole
• Prezentarea generală a tehnologiei de cultură a legumelor
• Tehnologia de cultură a tomatelor. Calculul rentabilității economice
• Cultura tomatelor și cartofului. Calculul rentabilității economice
🧪 Analiza fizico-chimică a alimentelor (Anul I, IMAPA)
📅 19 și 25 martie
📌 Tematică:
• Metodologia prelevării probelor alimentare în vederea efectuării analizelor fizico-chimice
• Metode fizico-chimice de analiză a fructelor și legumelor
🌱 Protecția mediului (Anul II, IMAPA)
📅 25 și 27 Martie
📌 Tematică:
• Poluanți ai aerului proveniți din industria alimentară și agroturism
• Poluanți ai apei proveniți din industria alimentară și agroturism
📄 Elaborarea proiectului de diplomă (Anul IV, AIA & MEN)
📅 20, 21, 31 Martie
📌 Tematică:
• Evaluarea cunoștințelor fundamentale și de specialitate
• Prezentarea procedurii antiplagiat
• Metodologia de finalizare a studiilor
• Ghidul de elaborare a proiectului de diplomă
📸 Postarea este însoțită de imagini din timpul activităților, care surprind implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare.
În luna Aprilie 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarele discipline:
🧪 Analiza fizico-chimică a alimentelor (Anul I IMAPA)
📅 9 și 16 aprilie
📌 Tematică: metode de analiză a pâinii și produselor din carne
🌱 Protecția mediului (Anul II IMAPA)
📅 8 și 15 aprilie
📌 Tematică: poluarea solului și fonică în alimentația publică și agroturism
🌾 Tehnologia culturilor horticole (Anul III–IV IMAPA)
📅 7, 9 și 14 aprilie
📌 Tematică: tehnologii de cultură și calculul rentabilității economice pentru diverse culturi
📄 Elaborarea proiectului de diplomă (Anul IV AIA & MEN)
📅 2, 10, 14 și 16 aprilie
📌 Tematică: redactare, structurare, editare practică a documentelor de diplomă
Prin aceste sesiuni, proiectul oferă un sprijin real studenților aflați la risc de abandon, încurajând participarea activă, îmbunătățirea performanței academice și o tranziție sigură către finalizarea studiilor.
📸 Postarea este însoțită de imagini din timpul activităților, care surprind implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare.
În luna Mai 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarele discipline:
🌾 Tehnologia culturilor horticole (Anii III–IV, IMAPA)
📅 07, 14 Mai
📌 Tematică:
• Tehnologia de cultură a căpșunului. Calculul rentabilității economice
• Tehnologia de cultură a murului. Calculul rentabilității economice
🧪 Analiza fizico-chimică a alimentelor (Anul I, IMAPA)
📅 07, 14, 21, 28 Mai
📌 Tematică:
• Metode fizico-chimice de analiză a peștelui și a produselor din pește
• Metode fizico-chimice de analiză a zahărului și a produselor zaharoase
• Metode fizico-chimice de analiză a băuturilor răcoritoare
• Metode fizico-chimice de analiză a băuturilor alcoolice
🌱 Protecția mediului (Anul II, IMAPA)
📅 06, 13, 20, 27 Mai
📌 Tematică:
• Poluarea aerului generată de mijloacele de transport
• Poluarea aerului generată de industria energetică
• Poluarea apei generată de industria energetică
• Poluarea solului generată de industria energetică
📄 Elaborarea proiectului de diplomă (Anul IV, AIA & MEN)
📅 19, 26 Mai
📌 Tematică:
• Inserarea simbolurilor matematice
• Utilizarea foilor de calcul
📸 Postarea este însoțită de imagini din timpul activităților, care surprind implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare.
În luna Iunie 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarele discipline:
🌾 Tehnologia culturilor horticole (Anii III–IV, IMAPA)
📅 17 Iunie
📌 Tematică:
• Tehnologia de cultură a plantelor medicinale și a celor aromatice
🧪 Analiza fizico-chimică a alimentelor (Anul I, IMAPA)
📅 04, 11 Iunie
📌 Tematică:
• Metode fizico-chimice de analiză a produselor de cofetărie
• Metode fizico-chimice de analiză a uleiurilor vegetale și aromatice
🌱 Protecția mediului (Anul II, IMAPA)
📅 19, 26 Iunie
📌 Tematică:
• Poluarea mediului generată de industria petrolieră
• Poluarea mediului generată de industria minieră
📄 Elaborarea proiectului de diplomă (Anul IV, AIA & MEN)
📅 23 Iunie
📌 Tematică:
• Elaborarea și interpretarea graficelor de analiză a rezultatelor cercetărilor aferente elaborării proiectelor de diplomă
📸 Postarea este însoțită de imagini din timpul activităților, care surprind implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare.
În luna Iulie 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarele discipline:
🧪 Analiza fizico-chimică a alimentelor (Anul I, IMAPA)
📅 01 Iulie
📌 Tematică:
• Metode fizico-chimice de analiză a conservelor
🌱 Protecția mediului (Anul II, IMAPA)
📅 11 Iulie
📌 Tematică:
• Poluarea mediului generată de industria materialelor de construcții
📸 Postarea este însoțită de imagini din timpul activităților, care surprind implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare.
Poze Martie – Iulie 2025








Activități Remediale pentru studenți – Șl.univ.dr.ing. Nioață Alin
Tab Content
În luna aprilie 2025, s-au desfășurat sesiuni remediale la următoarelr discipline:
Elaborarea proiectului de diplomă
• 22 și 30, aprilie – Sala 014 Grupa: 2 (Anul III, IV TCM și Anul III, IV IMed);
• Tematică:
– Stabilirea titlului orientativ, a structurii și a bibliografiei lucrării ca rezultat al studiului literaturii de specialitate;
– Pregătirea recenziei literaturii de specialitate pe baza surselor academice de specialitate recomandate de către îndrumătorul științific și ale surselor considerate relevante de către student
Știința Materialelor
• 07 și 28 aprilie Sala 014 Grupa: 6 (Anul I TCM + I IMed)
• Tematică
– Cristalizarea aliajelor metalice.
Curba de răcire şi încălzire la aliajele metalice. Legea fazelor. Diagrame de echilibru a sistemelor de aliaje. Transformări secundare în aliajele metalice. Sisteme transformări secundare datorate polimorfismului componentelor. Sisteme de transformări secundare datorate variaţiei solubilităţii componentelor în stare solidă.
Legătura între proprietăţile fizico-mecanice şi tipul de diagramă de echilibru. Sisteme ternare. Cristalizarea primară a materialelor metalice. Cristalizarea primară a metalelor. Teoria lui Tammann asupra cristalizării primare. Defecte de cristalizare primară
Rezistența Materialelor
• 07 și 28 aprilie Sala 014 Grupa: 7 (Anul II TCM + I IMed)
• Tematică
– Solicitarea axială a barelor
Forţă axială. Tensiuni şi deformaţii în bare întinse-comprimate. Dimensionare şi verificare. Aplicaţii pentru bara cu sau fără considerarea greutăţii proprii.
Bara de egală rezistenţă. Sisteme static nedeterminate de întindere-compresiune. Energia potenţială de deformaţie.
Prin aceste sesiuni, proiectul oferă un sprijin real studenților aflați la risc de abandon, încurajând participarea activă, îmbunătățirea performanței academice și o tranziție sigură către finalizarea studiilor.
Tab Content
Tab Content
Tab Content